مصرف نوشابه عامل اصلی چاقی کودکان است

مصرف نوشابه عامل اصلی چاقی کودکان است

مصرف نوشابه عامل اصلی چاقی کودکان است

مصرف نوشابه عامل اصلی چاقی کودکان استانجمن نوشیدنی های اروپا مصرف نوشابه های گاز دار را به عنوان یکی از علل اصلی چاقی کودکان زیر ۱۲ سال اعلام کرد.

این انجمن چاقی را به عنوان تهدیدی جدی برای سلامتی عمومی مردم به ویژه در آینده ذکر کرد و خاطر نشان کرد: باید اقدامات جدی به منظور محدود نمودن مصرف این نوع نوشیدنی ها انجام گیرد.یکی از عواملی که موجب تمایل بیشتر افراد به مصرف نوشابه های گاز دار می شود ، تبلیغات گسترده آندر رسانه ها و حتی وب سایتها است. بر همین اساس ، از اقدامات انجمن نوشیدنی های اروپا ، ممنوعیت فروش انواع نوشابه ها در بوفه دبستانها و محدودتر نموردن عرضه آن در دبیرستانها است.

مصرف نوشابه عامل اصلی چاقی کودکان است

هم چنین ممنوعیت تبلیغات گسترده در رادیو و تلویزیون و وب سایتها نیز در برنامه کار این انجمن قرار دارد. زیرا تبلیغات نه تنها تمایل کودکان را به مصرف زیاد می کند ، بلکه والدین را نیز ترغیب می کند. برخی از کمپانی های بزرگ تولید نوشابه مانند کوکاکولا نیز هشدار دریافت کرده که تولید نوشابه های کم گاز را توسعه دهد.
کوکاکولا باید برچسب میزان کالری ، انرژی و ارزش غذایی را روی بطری ها حک کند و به طور کلی سایز بطری ها را کاهش دهد تا حجم نوشابه ریخته شده در بطری کم شود. در ضمن برنامه هایی به منظور ارتقای آگاهی عمومی با هدف مصرف مواد غذایی مناسب نیز در دستور کار قرار گرفته است. زیرا اکثر کودکانی که به واسطه مصرف نوشابه های گازدار پر کالری و مواد مشابه دچار چاقی می شوند ، زیر ۱۲ سال هستند و تحقیقات نشان می دهد در بیشتر موارد چاقی های ایجاد شده تا سن ۱۲ سالگی به سختی قابل اصلاح است.

ایران مانیا

دپارتمان کودک و مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *