مصرف آجيل با پوست در كودكان

مصرف آجيل با پوست در كودكان

مصرف آجيل با پوست در كودكان

يك متخصص تغذيه گفت: والدين بايد توجه داشته باشند، كودكان آجيل را با پوست مصرف نكنند؛ چرا كه اين مسئله مي‌تواند عوارض جدي را ايجاد كرده و حتي منجر به گرفتگي مجراي گوارشي شود. دكتر فاطمه كاسب در گفت وگو با ایسنا، در خصوص الگوي تغذيه در ايام نوروز گفت: نوروز فرصت مناسبي براي ديد و بازديد و مسافرت و گردش كوتاه مدت است كه متاسفانه مسئله تغذيه در نوروز گاهي اوقات ناديده گرفته مي‌شود و دقت نكردن در مصرف شيريني و آجيل مي‌تواند براي بزرگسالان و كودكان مشكل ايجاد كند. وي ادامه داد: سمنو داراي ارزش تغذيه‌اي بسيار مناسبي بوده و سرشار از ويتامين گروه «ب» است ولي بايد دقت شود چنانچه از بيرون خريداري مي‌شود كهنه نبوده و بهداشتي باشد.

وي افزود: با توجه به اين كه مغزهاي موجود در آجيل حاوي اسيد چرب امگا 6 و 9 و نيز انرژي سرشاري است (هر 2 قاشق غذاخوري 45 واحد انرژي دارد) بنابراين مصرف بي‌رويه اين مغزها براي كودكان منجر به چاقي و افزايش چربي مي‌شود. دكتر كاسب توصيه كرد: كودكان بايد شيريني‌جات را در حد كم مصرف نمايند؛ ولي كودكاني كه كالري كمتري دريافت مي‌كنندف شيريني منبع خوبي از كالري براي آنها است.

وي گفت: در سفر نوروزي بايد دقت كنيم غذا را از رستوران‌هاي سالم تهيه و با ساده‌ترين غذاها و سبزيجات، سفره راهي ارزشمند تهيه كنيم. همچنين دقت شود آب اشاميدني مناسبي براي شستشوي سبزي‌ها و غذاها استفاده شود. وي تصريح كرد: توجه داشته باشيد كودكان آجيل را با پوست مصرف نكنند. چون اين مسئله مي‌تواند فوق العاده عوارض جدي ايجاد كرده و حتي منجر به گرفتگي مجراي گوارشي شود. اين عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي يزد در پايان تاكيد كرد: بهتر است در اين ايام، غذاهاي چرب، شيرين، شور و حتي نوشابه‌هاي گازدار و تنقلات كم ارزش كمتر مصرف شود تا نوروز بهتري داشته باشيم.

دپارتمان کودک و مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *