آموزش موسیقی برای مغز نوزاد سودمند است

آموزش موسیقی برای مغز نوزاد سودمند است

آموزش موسیقی برای مغز نوزاد سودمند است

پژوهشگران دانشگاه مک مستر کانادا دریافتند نوزادان یکساله ای که به همراه والدین خود در کلاس های تعاملی موسیقی شرکت می کنند بیشتر لبخند می زنند، ارتباطات بهتری دارند، و واکنش های مغزی زود-هنگام تر و پیچیده تری نسبت به موسیقی نشان می دهند.

لورل ترینر، دارنده دکترا و مدیر موسسه موسیقی و مغز در مک مستر، گفت: “نتایج ما چنین القا می کند که مغز نوزاد ممکن است به صورت ویژه ای نسبت به قرار گرفتن در معرض موسیقی انعطاف پذیر باشد.”

ترینر و دیوید گری، آموزگار موسیقی، در سال 2008 بورس پژوهشی از بنیادگرامی دریافت نمودند تا تاثیر آموزش موسیقی بر دوران نوزادی را مطالعه کنند. در این پژوهش تازه، نوزادان و والدین آنها هفتگی برای مدت شش ماه در یکی از دو گونه کلاس های موسیقی شرکت داشتند.

آموزش موسیقی برای مغز نوزاد سودمند است

یک کلاس شامل تعامل در ساخت موسیقی و یادگیری لالایی، ضرباهنگ های شیرخوارگی، و آوازهایی با کنش بود. پدر و مادرها و نوزادان با هم کار می کردند تا نواختن آلات موسیقی ضربی و خواندن آوارهای مشخصی را بیاموزند.

در کلاس دیگر، نوزادان و والدین آنها با انواع اسباب بازی ها بازی می کردند در حالی که نوارهای سریالی “نوزاد انیشتن” در پس زمینه پخش می شد.

به گفته ترینر، “نوزادانی که در کلاس های تعاملی موسیقی به همراه والدین خود شرکت داشتند زودتر نشانه های حساسیت به ساختار زیر و بم در موسیقی را نشان دادند.

او افزود: “به طور مشخص، آنها ترجیح می دادند تا به نسخه ای از یک قطعه پیانو گوش دهند که در نت نواخته می شد، تا نسخه ای که شامل آهنگ هایی خارج از نت بود. نوزادانی که در کلاس غیرفعال شرکت کرده بودند چنین ترجیح هایی را نشان نمی دادند. حتی مغزهای آنها به موسیقی واکنش متفاوتی داشت. مغز نوزادان کلاس های موسیقی تعاملی واکنش های بزرگتر و/یا زودتر به آوای موسیقی نشان داد.”

دپارتمان کودک و مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا

،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *