لباس پوشیدن کودکان

لباس پوشیدن کودکان

امروز چه لباسی می خواهی بپوشی؟

 

این درست همان سوالی است که به هیج وحه نباید از کودک نو پا بپرسید. شاید قصد دارید با مطرح کردن چنین سوالی ، محبت و مهربانی خود را به فرزندتان ثابت کنید یا از جار و جنجال های بعدی پیشگیری کنید اما به نظر کودک این کار شما دو معنا بیشتر ندارد: اولا، شما نمی دانید که او باید چه لباسی بپوشد (وگرنه از وی نمی پرسیدید)،و دوم اینکه لباس پوشیدن باید مطابق میل کودک باشد.
هر چه انتخاب های بیشتری را پیش روی فرزندتان بگذارید، فکر می کند ، شما نمی دانید کدام لباس مناسب تر است. سرانجام یک نفر باید سر رشته کار را در دست بگیرد و چون به نظر او شما در این مورد آگاهی کافی ندارید ، پس بناچار خودش اوضاع را کنترل می کند.
به خاطر بسپارید فقط زمانی که فرزندتان معنای انتخاب را به خوبی درک کرده است و می تواند انتخاب صحیحی داشته باشد ، امکان انتخاب لباس دلخواه را به خودش واگذار نمایید.اگر چه در این مورد هم نباید لباس های زیادی را به وی پیشنهاد دهید بلکه از بین دو یا سه لباس که مناسب تشخیص می دهید قدرت انتخاب به او بدهید.
گاهی پوشیدن لباسهای تابستانی در فصل زمستان و لباسهای زمستانی در فصل تابستان مشکل سلزو دردسر آفرین است که البته این مشکل را با جمع آوری لباسهای فصل قبل حل نمایید.
اگر کودک شما فقط از پوشیدن یک لباس امتناع می کند ، بهتر است ، علت آن را کشف کنید.برای مثال شاید لباس مورد نظر تنگ بوده و کودک را کلافه کرده است یا به دلیل ایجاد احساس خارش ناشی از پوشیدن برخی از لباس ها ی پشمی و کرکدار، ازپوشیدن این قبیل لباس ها خوداری می کند.لباسی که به هر دلیلی فرزندتان را ناراحتمی کند ، کنار بگذاریدو او را مجبور به پوشیدن چنین لباسی نکنید.
در هر حال اگر در فرصتی مناسب و بدون عجله به او لباس بپوشانید ، احتمال وقوع بسیاری از دردسرها و جنجال ها را کاهش داده اید.در نظر داشته باشید، پیش از آنکه به مهمانی بروید، لباسهای کودک را به او نشان دهید یا برایش توضیح دهید که چه لباسی را باید بپوشد و حتی بهتر است ، از روز قبل اطلاعاتی در مورد لباس هایس در اختیار وی قرار دهید. برای کودکان نو پا پوشیدن مهم نیست بلکه مهم کاری است که بعد از لباس پوشیدن انجام میشود یعنی خروج از خانه .

گردآورنده : سارا گودرزی

، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *