مسئولیت فرزندان در خانواده

مسئولیت فرزندان در خانواده

نکاتی برای کمک به از عهده برآمدن شرایط جدید تولد کودک

 نکاتی وجود دارد که به شما کمک خواهد کرد از عهده مسئولیت های اضافی داشتن فرزند دوم برآیید. برخی از آنها را می توانید قبل از تولد نوزاد انجام دهید.
غذاهای خشک، سریع و آسان برای شام در منزل ذخیره کنید. اگر تصمیم به آشپزی داشتید میزان دو برابر تهیه کرده و فریزکنید زیرا بعد از تولد کودکتان ، حفظ انرژی در انتهای روز مشکل خواهد بود. چند منوی غذایی رستوران شامل تعدادی رستوران با تحویل غذا همیشه در دسترس داشته باشید.
رختشویخانه را مجددا مورد استفاده قرار دهید، با قرار دادن یک سبد برای هریک از اعضا یا بچه ها جدا کردن و تا زدن لباس ها را آسانتر کنید. بزرگترین شکایت یک مادر لباس های شستنی است که با آمدن بچه دیگر به نظر میرسد که این مشکل چهار برابر شده ، بنابراین اکنون زمان آماده شدن است.
در صورت امکان ، به جای بیرون رفتن و خریدن وسایل نو از وسایلی که در دست دارید ( یا آنهایی که اعضای خانواده مایلند به شما بدهند) استفاده کنید مثل تختخواب بچه، گهواره، کالسکه، صندلی پایه بلند مخصوص غذاخوری بچه و لباس که می توانند در وقت و پول شما صرفه جویی کنند.
چند فیلم از خودتان تهیه کنید وتا زمان به دنیا آمدن کودک آنها را تماشا نکنید . این کار میتواند در تغذیه در طول شب نوزاد به شما کمک کند. یک ساک بچه با همه ضروریات برای ماشین تهیه کنید . بسیاری از مادرها یک ساک اسباب بازی برای بچه بزرگتر و یک ساک شامل پوشک، دستمال و پتوی کوچک برای نوزاد تهیه می کنند.
یک کیف دستی کتاب و اسباب بازی در اتاق خواب،اتاق نشیمن، و حتی در حمام و اتاق شستشوی لباس ها قرار دهید تا درصورت به وجود آمدن مشکلات پیش بینی نشده بتوانید برای چند لحظه با ارزش بچه ها  را سرگرم کنید.
در صورتی که احساس راحتی می کنید از یکی از اعضاء خانواده بخواهید تا بعد از تولد نوزاد زمانش را با شما بگذراند. نه تنها او از این کار لذت خواهد برد بلکه شما نیز فرصت بیشتری برای استراحت خواهید داشت.
در صورت امکان یکبار درهفته از یک سرویس خدمات نوزاد یا خدمتکار برای یک تا دو ماه استفاده کنید تا در کارهای شدید و خسته کننده روزمره کمک کننده باشند.
کلاس ها و برنامه های بیشماری وجود دارند که فعالیت ها و حمایت های اجتماعی برای خانواده هایی که دارای بچه های کوچک هستند تدارک می بینند. برای حمایت بیشتر به دنبال این مکان ها باشید.
رسیدگی کردن به نیازهای خودتان را فراموش نکنید. به خودتان برسید حتی با موارد ساده ای مثل کوتاه کردن مو، حمام و اپیلاسیون و موسیقی تا بعد از یک روز پرکار به آرامش برسید.
هنگامی که با خانواه خود برای داشتن فرزند دیگر به توافق رسیدید، می توانید از بسیاری جنبه های مثبت خانواده بزرگتر لذت ببرید.

گردآورنده : سارا گودرزی

، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *