یادگیری کودک از طریق بازی بخش چهارم

یادگیری کودک از طریق بازی بخش چهارم

یادگیری کودک از طریق بازی بخش چهارم / يادگيري کلامي : يادگيري کلامي نوعي از يادگيري است که زماني حاصلمي‌شود که محتواي آموخته شده بوسيله فرد شامل واژه‌ها ،هجاهاي بي‌معني ، يا مفاهيم مي‌شود. زمانيکه دانش آموزيسعي مي‌کند زبان جديدي را ياد بگيرد و شروع مي‌کند بهيادگيري کلمات و لغات ، در واقع از يادگيري کلامي بهرهمي‌برد. همچنين دانش آموزي که سعي مي‌کند بخشي از کتابزيست شناسي را ياد بگيرد، مثل اصطلاحات و مفاهيم مربوطکه در آن بخش ارائه شده است در واقع از يادگيري کلامياستفاده کرده است.

يادگيري کلامي در مقابل يادگيري حرکتي قرار دارد و هر چندفرض مي‌شود که يادگيري کلامي از لحاظ و شناختي در سطحبالاتري قرار دارد. اين مساله يادگيري کلامي را در مقاميممتایزتر از يادگيري حرکتي قرار نمي‌دهد. ابزاري که برايبررسي يادگيري کلامي مورد استفاده فراوان و سودمند قرارگرفته است، ليست مربوط به هجاهاي بي‌معني بوده است. دراين نوع از آزمايشات فهرستي از هجاهاي بي‌معني را بهآزمودنيها مي‌دادند يا برايشان مي‌خواندند و در فواصل زمانيمعين از آنها مي‌خواستند هجاهاي خوانده شده را يادآوريکنند. ميزان مواد يادآوري شده ، معرف ميزان يادگيري کلاميفرد بوده است. بازی های پیشنهادی برای این نوع یادگیری که منجر به تقویت دقت وتوجه و تمرکز میشود را در ذیل به آنها می پردازیم.

یادگیری کودک از طریق بازی بخش چهارم

بازی 1:

با دقت به واژگان زیر نگاه کنید و آن ها را به خاطر بسپارید.

سپس بدون نگاه کردن به صفحه قبل، اقلام داخل فهرست خرید را را بنویسید و مشخص کنید هر کدام به چه تعداد تکرار شده است.

بازی 2:

واژگان داخل دایره ها را به خاطر بسپارید.

بدون نگاه کردن ب صفحه واژگان داخل دایره طوسی و سبز را به تفکیک را بنویسید.

نکته مهم:

در هر دو بازی عنوان شده صفحه نمونه را فقط 20 ثانیه به فرزندتان نشان دهید.و به هیچ عنوان دوبار صفحه را نشان ندهید چون بازی کارایی خود را از دست میدهد.

والدین عزیز با تقویت توجه،دقت و تمرکز در فرزندان خود از اختلال یادگیری پیشگیری میکنید و اگر کودکی هم دچار این مشکل باشد تا حدودی این مشکل را رو به بهبودی میبرد اما برای برطرف کردن  اختلال یادگیری حتما به روانشناس و کاردرمانگر مراجعه کنید.

هفته آینده در باره یادگیری تمیز محرک ها ، برای شما توضیح میدهیم و بازی مناسب با آن را معرفی میکنیم.سپاس فراوان از نگاه پر مهر شما .

نویسنده :نسیبه کمالی / روانشناس خانواده

تخمین مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه

، ، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *