با کودک شلخته و بی انضباط چه کنم؟ بخش هشتم

با کودک شلخته و بی انضباط چه کنم؟ بخش هشتم

با کودک شلخته و بی انضباط چه کنم؟ بخش هشتم

تکنیک رنده کردن. جالب است بدانید از این تکنیک در مدیریت پروژه هم استفاده می شود و کلی نرم افزار برای این تکنیک طراحی کرده اند خب این تکنیک چه هست؟ قطعا تا الان با رنده کار کرده اید یک هویج بزرگ را وقتی با رنده، رنده می کنید به قسمت های کوچک تر تقسیم می شود هنوز همان هویج است و حتی مقدار آن هم تغییری نکرده است اما الان ظاهر آن تغییر کرده است این تکنیک هم دقیقا همین کار را می کند یک کار را برمیدارد مقدار آن را کم نمی کند، ماهیت آن را عوض نمی کند اما به اندازه های کوچکتر تقسیمش می کند یک کار را برای کودک خود رنده کنید یعنی کار مدنظر را به قسمت های کوچکتر تقسیم کنید بگذارید مثالی بزنم:‌ اتاق کودک شما بازار شام شده است؟! همه ی اسباب بازی ها و لباس ها وسط زمین افتاده است،‌ لباس های شسته و نشسته و تمیز و کثیف با هم دیگر قاطی شده اند؟! در کمد را که باز می کنید یک کوه وسایل رو سر شما خالی می شود؟!

با کودک شلخته و بی انضباط چه کنم؟ بخش هشتم

به  جای اینکه برای کودک تعیین تکلیف کنید که اتاق تو تمیز می کنی وگرنه اجازه نداری فیلم ببینی یا اجازه نداری با دوستهات بازی کنی، بهش بگویید روی تختش را فقط مرتب کند بعد که انجام داد به کودک پاداش دهید،‌ تشویقش کنید جلوی بقیه از کودک تعریف کنید تا به او انگیزه دهید تا دفعه های بعد بیشتر با شما همکاری کند بعد از کودک بخواهید تا لباس های کثیفش را در سبد لباس های چرک بیندازد دوباره زمانی به کودک دهید تا بازی کند و خستگی درکند و همین طور مرحله ی بعد اینطوری ادامه دهید تا کل اتاق مرتب شود اینجوری هم اتاق تمیز می شود و هم کودک شما خیلی خسته نمی شود و چون هر کاری را که انجام می دهد پاداش می گیرد و به چشم می آید حس بهتری خواهد داشت همکاری بیشتری می کند و خوشحال تر هم خواهد بود.

نویسنده: منا سمیعی سنجانی

دپارتمان کودک و مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *