تغییر رفتار کودک (آداب مهمانی رفتن) ـ بخش هشتم

تغییر رفتار کودک (آداب مهمانی رفتن) ـ بخش هشتم

تغییر رفتار کودک (آداب مهمانی رفتن) ـ بخش هشتم

همیشه در مهمانی رفتار کودک برای پدر و مادر مهم تر است  تا رفتارش در خانه حالا صاحب خانه هرچه غریبه تر رودربایستی مامان و بابا با او بیشتر این حساسیت با ان بیشتر و بیشتر میشود از یک طرف رفتار کودک شما نشان دهنده ی غیر مستقیم رفتارتان شما تربیتش کردید پس باید بهترین باشد پس هر اشتباهی شمارا حسابی بهم می ریزد از طرف دیگر جلوی بقیه دوست ندارید کودک خود را  دعوا کنید یا تحقیر کنید یا اصلاً نه دوست ندارید بقیه چهره ی  عصبانی و از کوره در رفتن شما را  ببینید پس باید به دنبال راهی باشیم که نه سیخ بسوزد نه کباب .

من خیلی به شما توصیه می کنم قبل از اینکه هرکاری انجام بدید تکنیک های بهبود روابط والد – کودک را بلد بشید و از انها استفاده کنید این قسمت نصف مشکل و حل می کند بعد از ان اصول تشویق و تنبیه و که تو ادامه به شما یاد می دهند را اجرا کنید به شما قول می دهم اگر این تکنیک هارا درست اجرا کنید نود درصد مشکلات حل میشوند اگه شما این تکنیک هارا بلد باشید فرقی ندارد که کودک  شما در خانه ی خود تان اشتباه رفتار می کند یا وسط یک مهمانی رفتار شما یکسان است.

تغییر رفتار کودک (آداب مهمانی رفتن) ـ بخش هشتم

 برای همین است که کودک شرطی نمیشود که فقط بعضی جاها لازم است قانون را رعایت کند یا وقتی چشم شما را دور دید آتش بسوزاند و شما هم راحت ترید که بدون اینکه خشم و خشونت باشد کودک  راکنترل کنید.

 همیشه مراجع های من به من می گویند وسط مهمانی راحت تر روش های شمارا اجرا می کنیم تا در خانه ی خودمان . در خانه ی خودمان تا کودک بد رفتاری می کند مادر داد میزند.

 برای اینکه این مشکل را حل کنید دو راه کار وجود دارد که می توانید تا وقتی که رفتار درست با کودک برای خودتون کاملاً جا بیفتد از انها استفاده کنید : یکی اینکه هروقت عصبانی شدید فکر کنید کودکی که رو به روی شماست کودک دوست یا فامیلتان تا کودک خودتان روش دوم اینکه باز هر وقت که عصبانی شدید فکر کنید تعداد زیادی از افراد غریبه در حال نگاه کردن به شما هستند.  اینطوری احتمالش خیلی بیشتر است که رفتاری که انجام میدهید رفتار معقول تری باشد.

نویسنده: منا سمیعی سنجانی

دپارتمان کودک و مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *