صبحانه نخوردن بچه ها

صبحانه نخوردن بچه ها

صبحانه نخوردن کودک
صبحانه خوردن بچه ها برای بیشتر مادران یکی از چالش برانگیزترین موضوعاتی است که در اولین ساعات روز با آن رو به رو می شوند. بسیاری از کودکان عادت به خوردن صبحانه ندارند و تشریح اهمیت خوردن صبحانه در دوران تحصیل نیز تاثیری در باز شدن اشتهای آن ها ندارد.
کم شدن قدرت یادگیری، کم شدن  نیروی حافظه،  بی تمرکزی، سردرد، سرگیجه، عصبانیت، افسردگی، بی‌میلی و بی‌حوصلگی از عوارض عصبی ناشی از افت قند خون و نخوردن صبحانه در کودکان است. در ادامه راه حل هایی برای ترغیب کودک به خوردن صبحانه ارائه می شود.
نان تازه، عالی است! آمار نشان داده است که از هر ۱۰ کودک، ۴ نفر تنها به‌دلیل نبودن نان تازه سر میز صبحانه، رغبتی به خوردن ندارد. در صورتی‌که کودکتان نسبت به خوردن صبحانه بی‌میل است، نان تازه را امتحان کنید. بوی نان تازه همه را به اشتها می‌آورد. اگر وقت خرید نان را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم مقداری شیر و شکر روی نان مانده بمالید و آن را ۵ دقیقه در ماکروفر قرار دهید تا بوی نان تازه به‌خود بگیرد.
در صورت بی رغبتی به خوردنی های جامد می توانید از نوشیدنی هایی مانند آب پرتغال ، شیر ، شیرموز، شیر پسته ، شیر انبه ، چای با عسل و غیره که هرکدام ویتامین های گوناگونی دارند ، استفاده کنید . حتی می توانید برای فرزندتان در هر سنی که هست ، حریره بادام یا فرنی درست کنید
مشارکت کودک در تنظیم برنامه هفتگی صبحانه ، و خرید مواد مربوط به آن ، سبب علاقه مندی او به صرف صبحگاهی شد.
اگر مایلید فرزندتان در کنار صبحانه ، بادام ، پسته، فندق، ذرت بو داده و امثال آن را بخورد، مقداری از آن را بسته بندی کنید و کاغذی را که نام جایزه ای را بر آن نوشته اید در آن قرار دهید و به او بگویید: اگر تمام خوراکی ها را بخورد می تواند به جایزه ای که روی کاغذ نوشته شده است نیز دست یابد.
فراموش نکنید که بهترین راه یادگیری، مثال‌زدن است. شما نیز همراه کودکتان بنشینید و صبحانه کامل بخورید. کودکتان از شما الگو می‌گیرد و کارهای شما را تقلید می‌کند. وقتی چند لقمه خوردید، تازه اشتهای‌تان باز می‌شود، به‌خصوص اگر یک تلفن همراه داشته باشید.
در صورتی که فرزند شما به کندی صبحانه می خورد و وقت بسیاری را صرف می کند ، از بازی رکوردگیری استفاده کنید ؛ بدین شکل که ساعت را برای 30 دقیقه کوک کنید و از او بخواهید که تا زمان زنگ ساعت ، صبحانه اش را تمام کند و روز بعد 30 دقیقه را به 28 دقیقه برسانید و همین طور کم کنید تا به زمان معمول و مناسب برسد
اصرار نکنید: در صورتی‌که با وجود انجام تمامی این کارها، باز هم کودک شما صبح از خواب برخاست و میلی به خوردن صبحانه نشان نداد، به او فشار نیاورید. یک لیوان شیر یا آب پرتقال به او بنوشانید و تا ساعت ناهار در صورت تمایل، به او میوه بدهید. مطمئن باشید او فردا صبح بهتر از امروز، صبحانه می‌خورد.
منابع:
آکاایران
http://www.beytoote.com
http://www.hidoctor.ir
گردآورنده: فریبا نقدی

، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *