آموزش سلام کردن به کودک – بخش چهارم

آموزش سلام کردن به کودک – بخش چهارم

آموزش سلام کردن به کودک – بخش چهارم

اما از چه زمانی باید آموزش سلام کردن را برای کودکان آغاز کنیم؟ آموزش آداب اجتماعی مثل سلام کردن، خداحافظی کردن، احترام گذاشتن، چطور صحبت کردن، آدابی مثل مسواک زدن، رعایت نظافت قبل و بعد از غذا دست ها را شستن، درست نشستن،‌ درست غذا خوردن، مودبانه حرف زدن، تمام این آداب را می توانید از 18 ماهگی به کودک یاد دهید اما چطور می توان به کودک 18 ماهه این موارد را اموزش داد؟ با انجام دادن این موارد!

آموزش سلام کردن به کودک – بخش چهارم

تاثیری که شما روی کودکان خود می گذارید غیر قابل باور است زمانی که کودکان شما نوزاد هستند به کودکان سلام کنید، جلوی چشم کودک از گفتن خواهش می کنم، لطفا، مچکرم، دریغ نکنید و کوتاهی نکنید، شما باید برای کودکتان یک الگو باشید، لزومی ندارد که کودک را مجبور بکنید که کاری که شما درحال حاضر از او می خواهید را انجام دهد،‌ کودک را به زور مجبور نکنید که سلام دهد، دست دهد، خداحافظی کند و روبوسی کند حتی زمانی که از سلام کردن اجتناب می کند با کودک نباید قهر کنید

آموزش سلام کردن به کودک – بخش چهارم

نباید کودک را مقایسه کرد بگویید اون کودک و نگاه کن داره سلام می ده و چه کودکی مودبی هست. به کودک برچسب نزید مثل اینکه کودک بی ادبی هستی، هیچ کس دوست ندارد،‌ تهدید هم نمی کنیم. قبلا هم ذکر شده است زمانی که یک رفتار را در کودک خود نمی پسندید با این جمله این موضوع را به کودک می گویید که ((من تورو خیلی دوست دارم اما از این رفتارت ناراحتم)) حالا این رفتار چه چیزی است مثلا سلام نکردن، خداحافظی نکردن بهترین راه آموزش این تعاملات به کودک از طریق بازی، شعر و قصه است.

نویسنده: منا سمیعی سنجانی

دپارتمان کودک و مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *