افزایش هوش کودکان

افزایش هوش کودکان

راهکارهای ارتقائ هوش کودکان (قسمت دوم)

دانش را به همراه عشق به اوهدیه کنید: در رفتار و تعالیم خود با کودک شادی و یادآوری محبتی که نسبت به او دارید را فراموش نکنید.همراه دانش و تشویق خود را همراه مهربانی تفویض کنید و اجازه دهید در هدایت فرزندتان بینش درونی راهنمایتان باشد.

کتابخانه رفتن عادتی درونی می شود: رفتن به کتابخانه و سالن مطالعه مخصوص کودکان بایستی امری عادی در زندگی کودک شود و نباید دیرتر از 3 سالگی صورت گیرد.

استفاده از کتاب مخصوص کودکان راهی دیگر : این کتابها که اکثر صفحه هایشان نوشته شده و تصاویر کمی دارد ضمن این که کنجکاوی کودک را نسبت به داستان تحریک می کند او را با کلمات مکتوب آشنا می کند.اگر هنگام کتاب خواندن برای کودکان با انگشت به کلمات اشاره کنید کودک با آنها بیشتر آشنا شده وهر گاه آنها را ببیند می شناسد.خاصه آنهایی که بار عاطفی دارند.

با صدای بلند بخوانید: روزانه 15 دقیقه را به خواندن داستان و شعرو …. با صدای بلند اختصاص دهید که علاوه بر ارزش ذهنی این کار رابطه گرم و نزدیکی هم با کودک بر قرار می کند.
قصه خوانی پیش از خواب:قبل خواب کودک آماده است که کلماتی را که ارائه می کنید تا حرف آخر بشنود.حتی اگر خواست داستان را خود انتخاب کند بگذارید گرچه تکراری باشد.

تجربه های روزانه متنوع در هوش مؤثر است: کودکانی که مادران آنها نسبت به مسایل عاطفی و کلامی حساس اند و اسباب بازی مناسب تهیه می کنند ،به بچه ها رسیدگی می کنندودرسنین پایین تجربه های روزانه متنوعی را دراختیار بچه می گذارند در سنین بالا با هوش ترند.
استفاده از توانایی بازیگریتان:هنگام خواندن گفتگوها تغییر عمدی در زیر و بمی و لحن خود بدهید تا کودک داستان را حس کند.

بگذارید با آرامش تصاویر مجلات را ببیند: برای کودک کتابی را که دوست دارد چندین بار بخوانید.او دوست دارد صفحات مجلات را ببیند آنها را ورق بزند ،به عکس اسباب بازی ها درمجله نگاه کند،عکس حیوانات در کتب درسی برای آنها جالب و دانستنی های آنها را تقویت می کند.

گرداورنده : سارا گودرزی

، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *