به كودكان زير يكسال سفيده تخم مرغ ندهيد

به كودكان زير يكسال سفيده تخم مرغ ندهيد
به كودكان زير يكسال سفيده تخم مرغ ندهيد
تخم مرغ منبع خوبي از پروتئين، ويتامين دي، ويتامين ها و املاح ضروري است و مي تواند به عنوان يك ماده غذايي مهم در برنامه غذايي افراد وجود داشته باشد. اما شايد بهتر باشد تا كودكان را از بهره اين ماده غذايي مهم و غني دور نگه داريم.


آكادمي كودكان آمريكا اعلام كرده كه مواد مغذي كه همه افراد در هر سني كه باشند مي توانند از تخم مرغ و سفيده تغذيه كنند و حتي مصرف آن براي كودكاني كه خوردن جامدات را شروع كرده اند، بلامانع است، اما متخصصان و پزشكان كودكان نظري متفاوت تر دارند.

به كودكان زير يكسال سفيده تخم مرغ ندهيد

از آنجايي كه سفيده تخم مرغ حساسيت زا است، پزشكان توصيه مي كنند كه تخم كامل به كودكان زير يكسال داده نشود. پزشكان معتقدند كه دادن زرده تخم مرغ به كودكان 8 تا 10 ماهه مشكلي ايجاد نمي كند اما بهتر است سفيده تخم مرغ با توجه به حساسيت زا بودنش، با مشورت با پزشك و يا با احتياط به كودك داده شود.

 

اگر والدين به كودك خود سفيده تخم مرغ دادند بهتر است بعد از اولين تغذيه با سفيده تخم مرغ، به مدت 2 يا 3 روز كودك خود را تحت نظر بگيرند و اگر متوجه بروز نشانه حساسيت شدند، به پزشك مراجعه كنند و دادن سفيده تخم مرغ را به كودكشان تا زماني كه پزشك متخصص اجازه نداده، متوقف كنند.


اسهال، استفراغ از جمله مشكلات آلرژيكي هستند كه كودكان بر اثر مصرف سفيده تخم مرغ ممكن است به آن دچار شوند.

همچنين بهتر است، مصرف تخم مرغ از 8 ماهگي و به اندازه يك نخود كوچك آغاز شود و در 9- 10ماهگي به يك تخم مرغ كامل برسد. بنابراين مصرف بيش از حد تخم مرغ به كودكان زير يك سال نيز توصيه نمي‌شود.  
دپارتمان کودک و مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *