لباس پوشیدن کودک

لباس پوشیدن کودک

چگونه کودک را به لباس پوشیدن تشویق کنیم؟

 

از دید کودکان درآوردن و پوشیدن لباس کار خوشایندی نیست. اگر خوب به این موضوع نگاه کنیم البته نباید هم باشد چون از نظر او هنگامی که می خواهید لباسش را بپوشید چون پیراهن روی سر اوست هیچ چیز را نمی بیند و به احتمال زیاد یقه لباس ، چانه و صورت او را اذیت می کند تا بالاخره از شر پوشیدن لباس راحت شود یا وقتی می خواهید شلوارش را از پایش در آورید ، باید تعادلش را روی یک پا حفظ کند تا یک پاچه شلوار ش را از پایش درآورید و بعد پای دیگر .با توجه به اینکه حفظ تعادل روی یک پا برایش راحت نیست ، ممکن است برای درآوردن شلوار ، برخلاف میلش مجبور باشد که روی زمین بنشیند و علاوه بر آن این کار را بارها و بارها تکرار کند .
بنا براین اگر فرزند شما از لباس پوشیدن و درآوردن لباس امتناع می کند به او حق بدهید در ضمن اگر عجله داشته باشید ، تمام ماجراها ناگهانی تر و پر هیجان تر می شود و شاید اتفاقات نا خوشایندی نیز رخ بدهد . به عنوان مثال ممکن است هنگام بالا کشیدن زیپ لباس ، پوست کودک را زخمی کرده و به او آسیب برسانید .
باید به یاد داشته باشید اگر بچه آرام و خوش اخلاق است ، او را در پوشیدن لباس مشارکت دهید ، تا جبر ، عجله و فشار را احساس نکند ، در تمام مدت با او صحبت کنید و برایش در مورد لباس پوشین توضیح دهید 🙁 خوب الان می خواهیم پیرهنت رو تنت کنیم ، خوب میشه این دستت رو بکنی تو آستینت ،آهان ، آفرین ، خوب حالا اون یکی دستت ،مرحبا) هر چه این کار را با تعریف و تمجید بیشتری انجام دهید ، کارتان آسانتر میشود .
تشویق به مشارکت فعال ، اهمیت بسیاری در پوشاندن لباس به کودکان دارد . در ضمن لباسهایی را انتخاب کنید که پوشیدن و درآوردن آن ها آسان باشد تا بچه ها به آسانی قادر به یادگیری پوشیدن و درآوردن لباس باشند و برای مشارکت در این امر تشویق شوند.دقت داشته باشید اگر لباس پوشیدن را به شکل بازی انجام دهید کار خود را راحت می کنید.می توانید به مرور لباس پوشیدن را به کودکان آموزش دهید و اورا همراهی کنید تا به مرور زمان شیوه درست لباس پوشیدن را یاد بگیرد

گردآورنده : سارا گودرزی

، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *