ممنوعیت های بارداری

ممنوعیت های بارداری

مادر شدن را بدون ممنوعیت ها بارداری تجربه کنید

قرار نیست از مادرشدن بترسید، اما بدانید لازم است بعضی عادت‌های گذشته را در دوران مادری کنار بگذارید تا هم خودتان تندرست‌تر باشید و هم نوزاد خوشحال‌تری داشته باشید.
استرس، اضطراب و نگرانی‌های طولانی در دوران بارداری نه‌تنها بر وضعیت جسمی مادر تأثیر منفی دارد، برای جنین هم مشکلاتی چون ‌تولد زودرس، اضطراب، مشکلات یادگیری، اختلال در تمرکز، بیش‌فعالی و اوتیسم به‌دنبال خواهد داشت. سعی کنید برای اطرافیان توضیح دهید تغییرات هورمونی در دوران بارداری شما را به اندازه کافی حساس و مضطرب می‌کند، آنها دیگر به این حس‌ها دامن نزنند. اگر هم شرایط اطراف‌تان قابل کنترل نبودند، سعی کنید با ورزش کردن، نفس عمیق کشیدن، ارتباط با کسانی که حال شما را بهتر درک می‌کنند و حتی اگر لازم بود مراجعه به مشاور بر این استرس‌ها غلبه کنید.
رژیم غذایی: رژیم گرفتن در دوران حاملگی برای شما و جنین‌تان بسیار خطرناک است. وقتی از ترس چاق شدن تغذیه درستی نداشته باشید، بدن خود را از بسیاری از ویتامین‌ها و مواد مورد نیازش محروم می‌کنید. این محرومیت خودش را مدتی بعد از بارداری نشان می‌دهد و شما را از پا می‌اندازد؛ ضمن اینکه تغذیه درست در دوران بارداری نوزاد سالم‌تری برای شما به ارمغان می‌آورد.
لوازم آرایشی شیمیایی: استفاده از مواد آرایشی و رنگ موهایی که پایه شیمیایی دارند، در این دوران نه‌تنها بر جنین تأثیر منفی می‌گذارد، ممکن است به پوست و دستگاه تنفسی شما هم آسیب برساند؛ به‌خصوص لایه‌بردارها، ضد‌لک‌ها، رنگ‌های تیره و اسپری‌ها.
سیگار: تحقیقات نشان می‌دهد نوزادان خانواده‌های سیگاری 170تا 190گرم کم‌وزن‌تر از دیگر نوزادان هستند. همچنین پارگی زود هنگام کیسه آب و جداشدن جفت از جای خود، در کمین مادران سیگاری است. نوزادان مادرهای سیگاری بیشتر در معرض ابتلا به عفونت گوش میانی و مجاری تنفسی و البته آسم هستند.

گرداورنده : سارا گودرزی

، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *