راه کارهای شناخت و کمک به کودک افسرده – بخش نهم

راه کارهای شناخت و کمک به کودک افسرده – بخش نهم

راه کارهای شناخت و کمک به کودک افسرده – بخش نهم

نقش شما به عنوان والد چی هست؟ اول بالا بردن اطلاعات خودتان در مورد افسردگی است و بعد شناخت افسردگی در کودکتان و مراجعه به روانشناسی کودک سوم:‌ فراهم کردن یک محیط امن و صمیمانه در خانه چهار:‌ فراهم کردن فضایی که با کودک حرف زده شود و کودک بتواند از دغدغه هایش به شما بگوید، شنونده ی فعال باشید و با کودک همدلی کنید، قضاوت، سخنرانی، تنبیه و تحقیر نکنید، رژیم و خواب کودک را منظم کنید، فعالیت های فیزیکی کودک و ورزش به برنامه های روتین (روزانه) کودک اضافه کنید گفته شد که اول این کارها را خودتان باید انجام دهید زیرا الگوی اصلی کودک رفتار شما است نه حرف های شما!

خب حالا قدم بعدی این است که روابط اجتماعی کودک را کم کم بهبود دهید، حمایت اجتماعی یا سوشال ساپورت باعث بالا بردن سلامت روان همه ی افراد حتی افراد درونگر می شود، ارتباط خوب یک هنر است و نیاز است که به کودک آموزش داده شود بازهم می توانید از موسسات معتبری که مهارت های زندگی را به کودکان یاد می دهند کمک بگیرید، زمانی که کمی سطح انرژی کودکتان بالا آمد شرایطی را فراهم کنید که کودکتان با بقیه ی کودکان تعامل کند.

راه کارهای شناخت و کمک به کودک افسرده – بخش نهم

مهمانی های خانوادگی و دوستانه با افرادی که کودک هم سن و سال کودک شما دارند شروع خیلی خوبی می تواند باشد. یک دفعه مهمانی پنجاه نفره نگیرید با یک کودک شروع کنید در کشورهای پیشرفته خدماتی وجود دارد به نام کمک والد به والد در این سرویس ها شما با خانواده هایی که مشکلی مشابهی مشکل شما دارند آشنا می شوید و می توانید از تجربیات آنها استفاده کنید متاسفانه این خدمات را در ایران به صورت وسیع نداریم ولی کشور فنلاند فقط برای خانواده هایی که فرزند اوتیسم دارند این امکان فراهم شده است اما خودتان دست به کار شوید و خانواده هایی که کودک افسرده دارند را پیدا کنید و با آنها سعی کنید تعامل کنید.

نویسنده: منا سمیعی سنجانی

دپارتمان کودک و مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *