نکاتي در خصوص تغذيه کودکان زير يک سال

نکاتي در خصوص تغذيه کودکان زير يک سال
نکاتي در خصوص تغذيه کودکان زير يک سال
1-همزمان با شروع تغذيه تكميلي نياز كودك به آب افزايش مي يابد و اين نياز با خوردن شير مادر به تنهايي تامين نمي شود و بايد بر حسب نياز و تمايل كودك آب جوشيده سرد شده به او داده شود.

 

2-دادن آب ميوه به مقدار زياد و يا شيريني قبل از غذا، سبب كم شدن اشتها مي شود و رشد كودك را به خطر مي اندازد. بنابراين آب ميوه و يا ميوه رسيده و نرم را كه با پشت قاشق له كرده ايد، دوبار در روز بعد از غذاي وسط روز و با حجم كم به كودك بدهيد، ويتامين هاي مورد نياز كودك به ويژه ويتامين C از راه شير مادر تامين مي شوند.

نکاتي در خصوص تغذيه کودکان زير يک سال

3-از اضافه كردن نمك، شكر و ادويه به غذاي كودك زير يكسال جدا” خودداري كنيد. زيرا ذائقه كودك در اين زمان شكل مي گيرد. در صورتي كه كودك زير يكسال دچار ايست يا افت وزني است و غذاي كاملا” بي نمك خود را نمي خورد هنگام طبخ غذا از مقدار بسيار كمي نمك يددار استفاده كنيد.


4-براي بهتر كردن طعم غذاي كودك به سوپ او آب ليموي تازه يا آب نارنج تازه اضافه نمائيد.

5-همزمان با شروع تغذيه كمكي (از پايان ماه ششم زندگي) قطره آهن به ميزان 10 تا 15 قطره بــراي كـــودك شـــروع كــنــيد قطره آهن تا پايان 2 سالگي بايد به كودك داده شود.                  

 

6- قطره مولتي ويتامين يا A+D را كه از 15 روزگي براي كودك خود شروع كرده ايد تا پايان يكسالگي ادامه دهيد در صورت صلاحديد پزشك اين قطره را نيز تا پايان 2 سالگي ادامه دهيد.
دپارتمان کودک و مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *