کتاب برای کودکان

کتاب برای کودکان

انتخاب کــــــــردن کتاب بــــرای کـــــودکان شش سال به بالا

بخشی از بودجه ماهانه را به جای صرف خريد لوازم غير ضروری، به خريدن کتاب اختصاص دهید.به دنبال کتاب هایی بگردید که داستان های خوب و متنوعی دارند، کتاب ها ی مصور و کتاب هایی که شما نیز از مطالعه آنها لذت می برید و کتاب هایی که با خلق و خوی کودک شما سازگار است. برای انتخاب کتاب مرحله زندگی کودک خود را در نظر بگیرید، و ببینید کودک در چه دوره تکاملی قراردارد.برای کودکان مختلف و مناسبت های گوناگون، کتاب های متنوعی موجود است، تقریباً درباره هر موضوعی کتاب وجود دارد. به دنیا آمدن فرزند دوم، نگهداری از کودک، دوست یابی، دوستان واقعی و غیرواقعی، به مدرسه رفتن، اخلاقهای خوب، اخلاقهای بد، عواطف و احساسات، همکاری کردن، به دکتر رفتن، به دندانپزشکی رفتن، تنها بودن با خواهر یا برادر خود، خوابیدن و حتی مــــراسم مذهبی و….
کودکان شش تا ده ساله: قدرت تخیل کودک در شش تا نه سالگی پیشرفت می‌کند. همچنین او می‌تواند نسبت به مفاهیم ساده آگاهی یافته، آن‌ها را درک کند. وقتی کودک توانست خیال و واقعیت را از هم تمییز دهد، به اندیشیدن پیرامون دو مفهوم «خوب» و «بد» پرداخته، قضاوت بر اساس مفاهیم یادشده را آغاز می‌کند. قصه‌ی پریان، ماجراهای تصویری و داستان‌های مربوط به پهلوانان نیز از موضوعات مورد علاقه‌ی کودکان در این مقطع سنی به حساب می‌آید.کودک در این سنین معمولاً به افسانه ها و شخصیت های عجیب و غریب یا متفاوت و غیرمعمول، علاقه نشان می دهند.
کودکان ده تا دوازده ساله: در فاصله‌ی ده تا دوازده سالگی، کودکان به سمت مواردی گرایش پیدا می‌کنند که امکان تجربه‌ی آن‌ها در محیط زندگی‌شان وجود ندارد. در چنان شرایطی خواندن کتاب‌هایی مثل «ماجراهای رابینسون» و… که کودک را به سرزمینی دور و ناشناخته می‌برد، در ایجاد عادت نسبت به مطالعه، نقش به‌سزایی برعهده می‌گیرد.همچنین کودکان در این سنین قصه های واقعی و قصه هایی را که دارای شخصیت های مثبت و برجسته و پویا هستند را دوست دارند.
برای بچه های بزرگ تر:می توان قصه های دنباله دار را در نشست های گوناگون بیان کرد، اما برای کوچک ترها حتماً باید از قصه های کوتاه بهره گرفت تا خسته نشوند و به خوبی بتوانند پیام قصه را دریابند

گردآورنده : سارا گودرزی

،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *