آموزش کنترل خشم به کودکان – بخش پایانی

آموزش کنترل خشم به کودکان – بخش پایانی

آموزش کنترل خشم به کودکان – بخش پایانی

خب الان برای جمع بندی موضوع یک بار کلیت آن را می گوییم گفته شد که خشم چیست؟ نشانه های آن چیست؟ و اولین قدم برای کنترل خشم این است که ما بدانیم نشانه های بدنی و فیزیکال و منتالی خشم چه چیزی است به کودکمان یاد می دهیم و به او می گوییم زمانی که این حالت ها را داشت شروع به آرام سازی خودش بکند قبلا آرام سازی را با کودک تمرین کرده ایم و کاملا مطمئن هستیم که بلد است خودش را در عرض چند ثانیه ‌آرام بکند و بتواند در مورد موضوع شروع به صحبت کردن بکند

آموزش کنترل خشم به کودکان – بخش پایانی

اگر خشم کودک به قدری زیاد است که نمی تواند خودش را آرام کند به غار تنهایی اش برود کمی خودش را آرام کند و بعد برگردد و در مورد موضوع شروع به حرف زدن بکند و از شما به عنوان فردی که الگوی زندگی او هستید کمک بگیرید به شرطی که شما خودتان مدیریت خشم را بلد باشید و قرار شد یک سری قوانین بگذارید که یک سری رفتارهای پرخاشگرایانه در محیط خانوادگی شما ممنوع است مثل پرخاشگری فیزیکی، اسم گذاشتن و مسخره کردن، وسایل همدیگر را از بین بردن و نهایتا اگر کودک شما هنوز هم آرام نشد چک بکنید که دوست های کودک شما چه کسانی هستند؟

آموزش کنترل خشم به کودکان – بخش پایانی

زمانش را به چه شکل سپری می کند؟ و به شدت از فیلم ها و بازی های پرخاشگرایانه که الان خیلی خیلی زیاد هم هستند کودکتان را دور کنید ممکن است کودک شما ژنتیکی تمایل به پرخاشگری داشته باشد و این فیلم ها و بازی ها می تواند ماشه چکان کودک باشد برای اینکه شروع به رفتارهای پرخاشگرایانه بکند یا دوست هایی که در مدرسه دارد را چک بکنید که اگر آنها افرادی باشند که غالبا رفتارهای پرخاشگرایانه نشان می دهند این الگوی رفتاری را کودک شما یاد می گیرد.

نویسنده: منا سمیعی سنجانی

دپارتمان کودک و مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *