راه کارهای شناخت و کمک به کودک مضطرب – بخش هفدهم

راه کارهای شناخت و کمک به کودک مضطرب – بخش هفدهم

راه کارهای شناخت و کمک به کودک مضطرب – بخش هفدهم

ویژگی زیربنایی مهمی که در همه ی مسیر کمک کننده است بالا بردن اعتماد به نفس کودکتان است اینکه کودک بداند می تواند به شرایط غلبه کند می تواند معجزه گونه به شما و کودکتان کمک کند همه ی آدم ها وقتی کاری را با موفقیت انجام می دهند علاقه ی بیشتری برای ادامه ی آن کار خواهند داشت. کودکی که کلاس اول ابتدایی توجه زیادی از معلم و اطرافیانش می گیرید احتمال ادامه تحصیل ان کودک بیشتر از کودکانی هست که این توجه را دریافت نکرده اند پس زمانی که می خواهید کودک خودتان را به خاطر اشتباهی سرزنش کنید یا تنبیه اش کنید خوب فکر کنید چه حرفی دارید به کودک می زنید این حرف شما یا رفتار شما به اعتماد به نفس کودکتان آسیب می زند؟

راه کارهای شناخت و کمک به کودک مضطرب – بخش هفدهم

یادتان هست گفته شد که اگر شما همیشه کودکتان را از موضوع اضطراب زایش دور کنید مسئله را بدتر کرده اید به خاطر این است که زمینه ای را به وجود آورده اید که اعتماد به نفس کودک برای روبرو شدن و حل مشکل از او گرفته شود کنار کودکتان باشید نه به جای او. قدم به قدم همراهی اش کنید، بزارید اطمینان پیدا کند که هر زمان لازم باشد می تواند روی شما حساب کند به کودک دلگرمی دهید با حرف زدن با کودک به او بفهمانید درکش می کنید با ریلکسیشن، آرامش کنید با بارش فکری یک راه حل خوب برای موضوع آزار دهنده پیدا کنید و با کمک همدیگر راه حل را اجرا کنید آنقدر این کار را تمرین کنید تا مطمئن باشید کودک دیگر بدون شما هم می توانید کارهایش را انجام دهد و به خودش اطمینان پیدا کرده است.

نویسنده:‌ منا سمیعی سنجانی

دپارتمان کودک و مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا

، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *